dinsdag 2 juli 2013

Glas beschilderen


Mijn oude kruidenpotjes waren toe aan een make-over. De etiketten die er al jaren op zaten, waren gevlekt en verbleekt. Van een vriendin had ik speciale verf gekregen waar je glas mee kan beschilderen. Eerst moesten de oude etiketten eraf geweekt worden.

Ik heb de kruidennamen eerst geprint en uitgeknipt. Het lettertype heet CK Curly. Deze labels dienen als voorbeeld. Met een beetje vocht kun je de geprinte voorbeelden aan de binnenkant van de potjes plakken. Zo hoef je alleen maar de letters over te trekken met witte verf en een klein penseeltje. Het vergt wel een stabiele hand. Het geeft niet als de tekst iets minder netjes wordt, want dan zie je tenminste dat het zelf geschilderd is.



Na het schilderen gaan de potjes een half uur in de oven op 150 graden. De verf kan dan goed uitharden. Ik heb voor de zekerheid mijn oventhermometer ook in de oven gedaan. Daarna ben ik voor de oven gaan zitten om de potjes en de temperatuur in de gaten te houden. Alles ging goed!


Na een half uur kwamen de potjes heet de oven uit. Ik heb ze even laten afkoelen en daarna grondig afgewassen. Vol ongeduld gewacht tot ze helemaal droog waren van binnen, want dan kon ik de potjes vullen. Ik ben heel tevreden met het resultaat.



2 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk idee! Ik was op zoek naar iets om mijn kruiden te labelen, maar ik vind dit veel leuker! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En het is ook veel praktischer dan labels, want die worden uiteindelijk altijd vies.

      Verwijderen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Gerelateerde blogposts.