maandag 20 januari 2014

Vogelvoer

Pimpelmeesje net uit het nest

Vorig jaar woonde een pimpelmeespaartje in mijn tuin. Toen de kleine meesjes net uitgevlogen waren, liep ineens dit schatje voor mijn voeten. Hij wilde zomaar even op mijn hand zitten. Door het warme winterweer hebben de mezen de lente al in hun koppie. Ze zijn het nestkastje al weer druk aan het inspecteren.

De vogeltjes kunnen buiten zelf nog veel voedsel vinden. Toch denk ik dat het geen kwaad kan om ze eens wat extra's te geven. Dan hebben ze wat reserve als het toch koud gaat worden. Een goed gevuld voederhuisje wordt beloond met een interessant schouwspel. Roodborstjes gedragen zich bijvoorbeeld helemaal niet zo schattig en lief als ze eruit zien. Ook de mussen hebben vaak ruzie onderling. Ik kan vooral genieten van de acrobatische toeren van mezen aan de vetbol of pindaslinger.

Misschien wordt het nog echt winter. Ik houd van een sprookjeswereld met een dikke laag sneeuw.



vogelvoer
vogelvoer

5 opmerkingen:

  1. Doe mij ook maar zo'n fijne wondere witte wereld!!! <3 Dan pas is het echt winter geweest! Hier ook koolmezen en pimpelmezen met acrobatische toeren en ruziemakende mussen! Zo leuk om naar te kijken!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh what a cuuute birdie!! ♥ I love birdwatching, too. Every day I can watch them in the trees behind our house, it's so close that I only have to look out of the window. You can imagine that our kitty sometimes gets really nervous, haha ;-). Greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat een prachtige foto van dat jonge pimpelmeesje en ehhh die winter mag van mij wegblijven,ik kijk al rijkhalzend uit naar de bloesemtijd en de daarop volgende zomerperiode ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och..ik ben gek op vogels..wat ben jij een bofkont!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Gerelateerde blogposts.