donderdag 25 juli 2013

Pippi Langkous haken

Pippi Langkous haken
Pippi Langkous is af. Het laatste onderdeel was haar rode haar en vrolijke vlechten. Een beetje lastig, want ik wilde niet dat het te netjes zou worden. Die rol is weggelegd voor haar vriendinnetje Annika. Pippi is een echte sloddervos. Ik heb dus losse oranje draadjes op het hoofdje geknoopt en daarna losjes bijgeknipt. De haren op het achterhoofd heb ik geborduurd. Deze Pippi kan je gebruiken als sleutelhanger of tasbungel, maar ze staat natuurlijk ook heel gezellig in een kinderkamer.

Het patroon is ook af. Het lijkt me leuk als er meer Pippi's gehaakt gaan worden. Heb je interesse in het patroon, klik dan HIER.





Gehaakte Pippi Langkous

25 opmerkingen:

  1. Ohhh ik hou wel van Pipi en mijn collega spaart zelfs alles van Pipi...hoe leuk zou dit voor haar zijn?!?!?Een pipi sleutelhanger/tassenhanger!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Такая классная, настоящая Пеппи!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankzij die lieve Angeline ben ik hier terecht gekomen . En wauw , wat een heerlijk blog ! Meteen fan , volger geworden , en hoop nog veel van je te zien en lezen .
    En je Pippi vind ik te lief , dus ik ga je even mailen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieverd is ze ben altijd al dol geweest op Pippi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gedaan... Ik zou het patroontje wel willen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Helena,
    Mag ik ook het pippipatroon? Ik ben en blijf een fan van pippi. En ik weet er zo al 3 waarvoor ik er 1 kan maken. Groetjes Leny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I grew up reading Pippi, I love her, and I love this little doll! Thank you for linking up with my blog, I'm glad I found yours! Chrissie x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pipi was my FAVORITE character/story when I was a child...I was SO HAPPY to see your Pipi! :D
    Thank You so much for linking her up at my Crochet Party this week...it just made me so happy to see her this morning!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. She is so cute and you've brought back memories of when my husband was working/living in Stockholm and we visited the Pippi Longstocking museum, thank you :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You're welcome. Junibacken in Stockholm is a wonderful museum, isn't it?

      Verwijderen
  10. She is so adorable. I love this. Great memories. Thanks tons for linking to Inspire Me. Hugs, Marty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe schattig ! Doet me denken aan vroeger. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. She is sooo cute! I really like Pippi! Your version is very good - I like the loooong legs and pigtails!

    Have I nice weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Love this! When I was a child I used to watch Pippi Longstocking movies with my friends :) Thank you for linking up at Link & Share Wednesday on Oombawka Design :) Rhondda
    http://oombawka.blogspot.ca/2013/12/party-20-link-share-wednesday-at.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you again for featuring my crocheted project on Oombawka Design. I love participating in your link parties!

      Verwijderen
  14. So adorable, Pippi was my girls all time favourite growing up!
    Thank you so much for sharing this on Tutorial Thursdays Linky Party. I look forward to seeing you again this month :)
    x
    Natalie
    Marigolds' Loft

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Your Pippi is so cute! I love her colors socks!

    Navy Wifey Peters @ Submarine Sunday Link Party

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Pippi was my favorite as a little girl. This is adorable. Thank you for sharing at The Makers!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Thanks for the Pippi :-)))
    Greetings from Reserl from bavaria

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Gerelateerde blogposts.