zaterdag 11 januari 2014

Granny square kussen

Granny square kussen

Het kussen van gehaakte granny squares is af. Ik heb meteen een tweede kussen gehaakt. Het was een leuke klus. De bonte kleuren maken me vrolijk. Eerder blogde ik er HIER over. En HIER kun je het patroon vinden van de granny met een cirkel in het midden. Het zijn cadeautjes voor een jarige en ze zijn net op tijd af.
Granny square kussens

Grannies haken is heerlijk leuk om te doen. Soms duurt het langer om een kleurencombinatie te kiezen dan het haken van de granny zelf. Ik ben een echte handwerknerd. Ik turf in een schema hoe vaak ik welke kleuren gebruik. De buitenring van de granny weegt zwaarder in de kleurentelling dan de binnenringen. Zo hoop ik een evenwichtige verdeling te krijgen in de kakofonie van kleuren. Soms ben ik niet tevreden, haal ik een granny square weer uit en begin weer opnieuw. Doen jullie dat ook?

De grannies worden pas goed vierkant als ze aan elkaar zitten

45 opmerkingen:

  1. Nou dat zijn prachtige kado's!Die jarige boft zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig cadeau!! En de kleuren zijn zo mooi samen.
    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi!! Prachtige kleurencombinatie!
    Groetjes van Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh those colours make me smile! So bright and happy! I find granny squares quite addictive - you make a few, then get curious what another would look like next to the ones already made...then I can't stop myself! Please consider linking this beautiful post to the weekly CAL on my blog? Chrissie x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het altijd moeilijk om de juiste kleurencombinatie te kiezen. Als de kleur niet perfect is, vind ik het niet mooi. Maar jouw kussen is prima gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Heel herkenbaar, soms wordt een kleurencombinatie in de granny heel anders dan je in je hoofd hebt. Dan begin ik lekker weer opnieuw.

      Verwijderen
  6. Wat ontzettend mooi geworden. Ook de kleurencombinatie.

    Fijne week alvast!
    Groetjes, Miriam
    ('t Bezige Bijtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi geworden! Ik heb tot nu toe niet zoveel kleuren gebruikt bij grannies. Ik hou het dan bij 3 of 4 kleuren. Dan is het wat makkelijker evenwichtig te maken denk ik. Maar het is jou prima gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oohhhh WAUW wat heb jij pr'achtige kussens gemaakt!! Ik ben er helemaal een beetje verliefd op, hihi. Ik heb al heel wat gehaakt, maar nog nooit kussens, al staan ze wel op m'n (eindeloos lange) wensenlijstje. Ik zie op tegen het afwerken van al die draadjes als je iets met elke toer een andere kleur maakt... Maar het resultaat is ZO mooi!! Ik heb een keer een tas van granny's gemaakt (wagenwiel-granny) in veel kleurtjes, maar dan met 2 kleurtjes per losse granny. Ik heb toen ook een heel schema bijgehouden van welke kleuren ik (op welke manier) gebruikt had, hihi. En zo ook bij de sprei van granny;s die ik gemaakt heb. Ben ik tijden zoet mee geweest op de computer, hihi.
    Groetjes he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Draadjes afwerken was iets minder leuk. Een snelle rekensom leerde me dat ik meer dan 500 draadjes heb afgewerkt. Pfff...

      Verwijderen
  9. I love it! What a clever idea! Love Granny Squares. I will have to try this myself. And, thank you for stopping by Shine a Spotlight Saturday and sharing! See you next Saturday! —Deb at DialMforMoms.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful colours together. I love a granny square, so simple and so lovely.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. Tack så mycket och välkommen på min blogg. Kram Helena

      Verwijderen
  12. You did a beautiful job and I love your color choice of yarn!
    Julie at Julie's Lifestyle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. So pretty...your colors are amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Your cushions turned out beautifully! Love all the amazing colors!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow...what a talent! Thanks for sharing your work and inspiring others on the Thursday blog hop! Have a joyful weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I never tire of the granny - it is so cool! Jo x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you. Neither do I. I love choosing colours, making grannies and looking at them.

      Verwijderen
  17. Oh those are beautiful, you have made them with such warm vibrant colours!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Love the bright colours you have used. Fantastic.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. So bright colourful and happy making,
    Clare

    BeantwoordenVerwijderen
  20. the pillows are wonderful. I am so happy you shared this post at the Thursday Favorite Things Blog Hop . Big Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh I love your cushions!! ♥ So beautiful and one of my favorite color combinations :-)
    Have a nice evening! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig, je kleuren keuze is niet direct de mijne, maar nu ik het zie... Past perfect en fleurt op ;-)
    Kom gerust weer een creatie linken op de wekelijkse ikblogjijblogt, link your stuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. These are beautiful, love the colours.

    ukcitycrafter@live.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Thank you for linking up at Link & Share Wednesday! Congratulations :) You were one of the most clicked! Rhondda projects! http://www.oombawkadesigncrochet.com/2014/01/link-share-wednesday-party-26.html

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Your cushion looks very pretty and the colors are very lovely !!:) stopping by from Barbara's link party.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig kussen!

    Groetjes Jolien

    littlewoolycreations.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Craft schooling sunday linky party is back, hope to see you there! LOVE these cushions!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. helen.frank@casema.nl6 januari 2015 om 18:52

    Hallo, ik ben ook bezig met granny squares voor een kussen, maar als je ze aan elkaar hebt gemaakt...en dan, wat wordt de achterkant? Naai je de lap aan een bestaand kussenhoesje? Ik kom er niet achter, dus hoop dat jij iets weet!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De achterkant van mijn kussen is een losse lap, iets groter dan het kussen gaat worden. Ik heb een rits in de lap gemaakt; ongeveer op tweederde. Daarna heb de lap gezoomd, zodat hij precies evengroot wordt als de haakwerklap. Vervolgens heb ik de lappen (niet binnenstebuiten) met de naaimachine aan elkaar gemaakt. Ik heb over het grijze randje genaaid. Je ziet niets van de naaimachinesteekjes aan de voorkant in het haakwerk.

      Veel succes!

      Verwijderen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Gerelateerde blogposts.